lördag 5 februari 2011

Mina fina katter

Mamma ringde mig idag för att berätta att hon hade haft besök av 4 män som skulle inspektera hennes gård. De hade fått komma in i huset för att diskutera lite saker inne runt bordet i köket. Dessa 4 herrar av den äldre generationen anställda på skurups kommun hade nog aldrig träffat siameser in real life innan.
En utav männen hade sagt: MEN OJ vilka fina katter!
Mamma berättar ju då stolt att det är hennes dotters katter och att de är fina utställningskatter. Sedan passar mamma också på att visa lite trix som mina katter kan vilket de snällt ställer upp för trots okända åskådare. Roligaste av allt var när mamma visade hur duktiga de var på att apportera.
Männen var helt förstummade av förundran över dessa vackra lydiga katter. Jag höll på att garva ihjäl mig när mamma berättade detta för mig, för pricken över I:et var sedan att helt plötsligt kom hunden springandes förbi köket med ena herrens sko på eftersläp :-)
Vad det nu en är mamma ska sälja är jag helt övertygad om att mina djur har hjälpt henne att få det sålt....
som sagt, jag får väl se om jag får tillbaka mina katter och hunden nån dag.....

hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar