torsdag 16 juni 2011

väntar å väntar

Catla har ännu inte visat några tecken på att vara dräktig utan har löpt om och blivit parad 4 ggr. Så börjde jag fundera på att testa en annan hane, men då helt plötsligt hände något. Det har gått ca 20 dagar sedan parningen och hon har gått upp ca 200 g och jag märker en viss skillnad på tuttarna, men nu är jag lite orolig att hon är skendräktig. Tiden får utvisa :-) Lägger in en bild på Catlas mage :-)
Annars så är allt bra här hemma har skickat in PRA tester på Ziggy och Catla idag, så nu kommer den nervösa väntan på svar.... Lilo väntar jag lite med då hon inte är aktuell för parning just nu. Hennes uppfödare har precis skickat in test på både mamman och pappan så jag kan ju vänta tills de svaren kommit. Är båda de negativa så behöver jag ju inte testa henne. Sverak har kommit ut med ett hälsoprogram angående PRA och börjar gälla från 1:a augusti i år vilket jag tycker är bra. Nu i helgen åker jag och Ziggy på utställning i Alingsås på Elfsborgskatten och hoppas på att få hinna träffa Ziggys uppfödare Malin som bor i trakten :-)
Sedan så blir nästa utställning i Stockholm och då ska Lilo få följa med också, det tror jag Lilos uppfödare tycker ska bli kul.

Soliga hälsningar från skåneland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar