måndag 14 mars 2011

Tiden flyger fram

Jisses vad tiden flyger fram. Catla löper igen, hon löper väldigt regelbundet vart 14:e dag i ca 5 dagar. Hon kommer med all säkerhet att löpa när det är utställning i Malmö 9-10 april.....suck
Saknar Ziggy och Junis otrooooligt mycket nu så det ska bli skönt att få hem de snart. Den 24/3 åker Ziggy jag och Catla till Stockholm för att var med på Stockholms kattklubbs utställning norr om stan. (Junis och Frodo får stanna hemma med kattvakt för att slippa bilfärden) När det är avklarad ska jag hem igen och då ska söta lilla S*Torparkattens Catalina följa med mig.
Sen är det utställning i Malmö med våran kattklubb Sydkatten där alla 4 ska vara med på lördagen och Catla och Ziggy på söndagen. Sen på måndagen direkt efter ska alla katterna till veterinären och få vacc spruta. Ziggy ska jag röntga höfterna på och Catla kollas för navelbrock. Båda ska även hälsoundersökas och Catla fiv/Felv testas inför parningen.
Sen är det bara att vänta på att löpningen ska komma igång.... Nästa projekt är att testa alla 3 avelskatter för PRA. Blir en billig månad i april känner jag..... Sen ska kattungehage införskaffas, klätterträd och en bra kamera. 4 veckors semester har jag skickat in ansökning om idag!
Nu är det dags för natti natti seeeeee ya :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar