tisdag 29 mars 2011

1:a titeltagningen :-)

Reste 60 mil i helgen för att åka på kattutställning i Stockholm med Stockholms kattklubb ute i Upplands Väsby.
Så då har även jag fått vara med om en första titeltagning på min egna katt. Nämligen S*Vildbackens Ziggy Stardust är numera CHAMPION! superkul. Han blev även NOM på lördagen.
Catla är bara ett cert från sin titeltagning. Mitt nya troll: SE*Torparkattens Catalina tävlade mot sin 3 v yngre kusin/syster på söndagen och vann EX1:an och fick lovande kritik.
Sedan fick hon följa med mig hem och träffa mina andra katter och hunden, vilket gick förvånansvärt bra!
Lilltrollet är redan en i familjen som sover med i sängen och busar runt med hela gänget :-) Hon kurrar nonstopp och äter som en tiger.
Sedan så har provsvaret på Ziggys färgtest kommit och med lite hjälp av Malin på Vildbackens att tyda det så är Ziggy alltså LILA och inget annat. Dock bärare av kanel.
Catla började löpa så fort vi kom hem från utställningen så Ziggy och Junis har fått åka några dagar till mamma igen. Nu snart är det dags för utställningen i Malmö där alla 4 katterna ska vara med på lördagen och bara Catla och Ziggy på söndagen. Sen är det bara att vänta på Catlas löp vilket är planerat till tisdagen den 12 april för att para :-)
Resa med Ziggy på utställning i Norge är inplanerad till 7-8 maj, för titeltagning av INT.CH
hej då från trollskogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar